Met een Facebook messenger bot kun je contact hebben met je publiek, zonder dat je zelf steeds naar de Facebook app hoeft te gaan om te reageren. Klinkt ideaal toch? Een bot (robot) reageert automatisch voor jou op vragen die gesteld worden door klanten of leads. Deze bot kun je vooraf programmeren zodat je zo goed en duidelijk mogelijk iedereen zijn of haar vragen kunt beantwoorden en degene dus ook een beetje kunt sturen in het gesprek met de bot. Wat zijn nou enkele goede redenen om gebruik te maken van de bot?

Je bent 24/7 bereikbaar


Dag en nacht kunnen mensen met jouw bedrijf in aanraking komen. Je bent niet afhankelijk van een webcare team dat alleen overdag werkt waardoor je in de avond mensen niet te hulp kunt schieten. Een webcare team dat het contact voor jou overneemt is dan ook een beetje ouderwets als je het vergelijk met een Facebook messenger bot. De bot geeft daarnaast ook nog eens heel snel antwoord. Al binnen enkele seconden weet de bot door de programmering vooraf wat die moet reageren.

Campagne is eenvoudig te bouwen


Niet alleen is deze vorm van communicatie heel erg vernieuwend en is het alleen daarom al handig om mee te gaan in de hype, je bent er ook niet eens heel veel tijd aan kwijt. Je hoeft niet heel veel technische kennis te hebben om de bot-campagne in elkaar te zetten. Er zijn meerdere tools die je hierbij kunnen helpen. Zo heb je bijvoorbeeld de tool ‘Many Chat’ die op dit moment door de meeste mensen gebruikt wordt voor de Facebook messenger bot. Het wijst zich allemaal vanzelf als je hiermee aan de slag gaat. Wij wensen je dan ook veel succes en geluk bij het bouwen van je eerste campagne!