Tegenwoordig kijken er steeds meer mensen naar YouTube. Veel media goeroes vragen zich dan ook af waar deze trend naartoe gaat. Gelukkig ben je op deze pagina terecht gekomen, want wij gaan hier antwoord op geven. In de laatste jaren is het namelijk opvallend te noemen dat er een enorme daling is in televisiekijkers. De nationale zenders trekken nog steeds een hoop kijkers, maar niet meer zoveel als dat voorheen was. Dit heeft te maken met het feit dat mensen reclames irritant vinden en het makkelijker vinden om iets te kijken wanneer ze dat willen. Wil je hier meer over weten? Lees dan snel verder om hier achter te komen!

Recente ontwikkelingen

Het is noodzakelijk om bij het in kaart brengen van deze trends rekening te houden met wat de jongste generatie doet. Zij zijn namelijk de toekomst. Het is nu bijvoorbeeld al opvallend te noemen dat veel van deze kinderen actief zijn op het platform TikTok. Media goeroes voorspellen dan ook dat dit het meest populaire platform zal zijn in de aankomende jaren. Hetzelfde valt te zeggen over YouTube. De jongste generatie is niet weg te slaan van dit platform en kijkt bijna geen televisie meer, zoals de oudere generaties dat deden.

De jongste generatie biedt inzicht

Zoals eerder is uitgelegd biedt de jongste generatie veel inzicht op wat er in de toekomst gaat gebeuren. Niemand kijkt meer ├ęcht naar de televisie en dit is dan ook een goede indicatie voor de toekomst. Wanneer wordt gevraagd aan deze generatie wat de reden hiervan, wordt verteld dat het heel erg ouderwets klinkt om iets te kijken volgens de planning van een televisiezender. Zij vinden het fijner om iets te kijken bij het eten of andere momenten wanneer ze dit zelf willen. Ziggo opzeggen is dan ook iets wat veel ouders doen.